klik hier voor korte introductie en juryrapport

The scientists

         

 Jos Kleinjans

bijt de spits af met de uitleg van de pietepeuterige tekst van Leonardo da Vinci. Vervolgens ontcijfert hij codes van ingrediënten op consumptieartikelen.
Jos gaf na afloop van de show nog een uitsmijter. In een vlammend en helder betoog onderhield hij het publiek over de vraag waarom kunst en wetenschap van een andere orde zijn.

 Ad van Itterson:

De poort van toetreding tot het geheime genootschap van kennis. Een plattegrond. Een sociologische routeplanner, die de waarde van het genootschap duidelijk maakt.

 

 Guy Widdershoven

houdt een verhandeling over het ondefinieerbare object en kwam tot een definitie met behulp van ufo's en Griekse Goden. Het geheel wordt gegarneerd met een beeldpresentatie.

 Koos Vrieze

Wiskundige vergelijkingen om groepsbelangen en individuele belangen te combineren of te laten strijden. Het verhaal van de bij zonder bloem, een onzichtbare koningin en gevangenschap. Terwijl de bij Vrieze zich aanpast aan het groepsproces, weet hij toch ( of misschien juist wel daarom) een steek uit te delen.

Ad Geers

draagt gedichten voor van verschillende auteurs over het begrip: wat maakt de man groot, terwijl delen uit zijn wetenschappelijke teksten worden geprojecteerd

 

Leonardo da Vinci

the phrase

the first day at school

 

 FORMULA

 

 Ron Bernstein en Ben Beelen

Zagen ieder aan een kant gleuven in een rechtopstaande 'tafeltennistafel' tot aan het netje. Ex machina? Het geluid en het schaduwspel zorgen voor de rest.

 Los Dansing Queenc:

Vijf jongens treden op met eigengemaakte instrumenten. De performance roept associaties op met het nummer : I don't like mondays.

Suchan Kinoschita en Ben Bragg:

In een performance zitten twee mensen aan een tafeltje die ogenschijnlijk een gesprek voeren.
Het object wordt gesubjectiveerd en het subject wordt geobjectiveerd.

 Karin Peulen:

Maakte een negatief van een positief. Positief waren Vrieze, de overheadprojector en de ruimte die zij innemen, negatief de krijtcontouren, getekend door Karin en haar helpers op het schilderslinnen. Vrieze krijgt hiermee vijf minuten extra spreektijd.

 Petra Kaiser

geeft een analyse van het beeld via een bergbeklimmertje, terwijl ze zelf onzichtbaar voor het publiek een trap beklimt. De captain van het team hanteert de bergbeklimmer, die de plaats waar de kunstenaar zich bevindt in beeld brengt.

         

the artists